Позакласна робота



 Гра-вікторина для молодших школярів на тему: «Тварини»


Попередня підготовка: оформити виставку книг «Прочитати, побачити і... здивуватися», виставку «чи Знаєте ви?» (фото, малюнки листівки із зображенням тварин); провести по класах вікторину «Ці забавні тварини» і вибрати 9 учасників гри.
Питання для плаката «чи Знаєте ви...»:
1. Яка сова полює вдень? (Полярна, або біла.)
2. Яка птах живе довше за всіх? (Ворон.)
3. Пташенята який птахи шиплять з гнізда, як змії? (Пташенята вертишейки. )
4. Хто носом дерева садить? (Сойка.)
5. Хто змінює шубу два рази на рік? (Заєць-біляк.)
6. Яка птах може літати хвостом вперед? (Колібрі.)
7. Коли їжак не колеться? (Коли він щойно народився.)
8. Хто спить вниз головою? (Кажан.)
9. Якій тварині поставлено два пам'ятника? (Жабі.)
10. У кого кожний день ростуть зуби? (У бобра, зайця.)
11. Яка птах вище всіх літає? (Орел.)
12. Скільки ніг у павука? (Вісім.)
13. Скільки крил у мухи? (Одна пара.)
14. Сліпими чи зрячими народжуються зайці? (Зрячими.)
15. Вміють слони плавати? (Так.)
16. Де у коника вухо? (На нозі.)
Провідний. Дорогі хлопці! Ми починаємо гру «Ці забавні тварини». Під час підготовки ви прочитали чимало цікавих книг про дивовижний, загадковий, дивний світ природи. Ви тепер знаєте, хто найбільший у царстві звірів, хто найменший, хто найшвидший, хто довше за всіх живе, хто більше всіх спить, хто вимогливішою всіх, хто вміє передбачати погоду, хто може краще за всіх захищатися, у кого житло надійніше всіх... І тепер ви переконалися, що
Все, все на світі один одному потрібні! І мошки не менше потрібні, ніж слони. Не можна обійтися без чудовиськ безглуздих, І навіть без хижаків, злих і лютих. Треба все на світі, потрібні все підряд: Хто робить мед і хто робить отруту.
Правила гри. У нашій грі беруть участь три «трійки» гравців. Переможці кожної трійки утворюють четверту «трійку» і будуть боротися у фіналі за звання переможця. За кожну правильну відповідь на запитання 1, 2, 4, 6, 10 гравці отримують 3 очки, на запитання 7, 9 - 2 очки, на питання 5,8-1 очко.

Запитання і завдання для першої «трійки»:

1. Коли бобри будують свої житла?
• Вранці;
• вночі;
• днем.
2. Хто корисніше?
• Жук-олень;
• травневий жук;
• жужелиця (поїдає у величезній кількості шкідливих гусениць і слимаків).
3. Пташині гнізда.
• Чим сорочье гніздо відрізняється від воронячого? (Вороняче - лотком, сорочье - кругле, з дахом.)
• Де влаштовують собі гнізда шпаки, для яких не вистачило шпаківні? (В дуплах.)
• Де і з чого будує собі гніздо ластівка? (Ліпить його з глини і слини під стріхами хат, повіток.)
4. Назвіть місяць, в якому сови з'являються пташенята?
• квітень;
• червень;
• травень.
5. Бліц-запитання:
• Що трапляється з бджолою після того, як вона вжалить? (Вона гине. )
• Якого кольору ніс у молодого грача? (Чорний).
• Сухі або свіжі гриби їсть білка? (Сухі.)
• Які гриби їжак їсть? (Він не їсть грибів.)
• Сухі або сирі гриби їдять борсуки і лосі? (Сирі.)
6. Якого кольору найбільший з дятлов?
• Строкатий;
• чорний;
• зелений.
7. Що покласти в годівницю:
• синиці (сало);
• снегирю (ягоди горобини);
• клесту (насіння шишок).
8. Покажіть на картинці:
• сороку;
• синицю;
• дятла.
9. Хто швидше за всіх бігає?
• Антилопа;
• гепард;
• вовк.
Якщо переможець не виявлений, можна поставити додаткове запитання.
10. По закінченні якогось часу після народження починає бігати дитинча зебри?
• Через год;
• через тиждень;
• через місяць

Запитання і завдання для другої трійки»:

1. В якому місяці бобри найбільше валять дерев, запасаючи собі їжу і влаштовуючи житла?
• У серпні;
• у вересні;
• у жовтні.
2. Для чого потрібен хвіст:
• дятлові (для міцності, служить підпорою);
• боброві (служить кермом і веслом);
• білку (для тепла - і від вітру затулить, і від холоднечі прикриє).
3. Хто де живе?
• Де раки зимують? (У нірках, викопаних у мулі.)
• Який звір літом живе у воді, а взимку-в землі? (Водяний пацюк.)
• Де взимку і восени сплять ворони? (На деревах, у садах і гаях, куди з вечора збираються великими зграями.)
4. Назвіть місяць, коли у бурої ведмедиці дітки народжуються?
• Січень;
• лютий;
• квітень.
5. Бліц-запитання:
• Скільки крил у жука? (Дві пари.)
• Хто носом дуби садить? (Сойка.)
• Що птахам страшніше взимку: холод чи голод? (Голод.)
• Який звір спить всю зиму вниз головою? (Кажан.)
• Які птахи влаштовують спальні в снігу? (Куріпки, тетеруки, рябчики.)
• У якій птиці найбільша родина? (У сірої куріпки - 26-28 пташенят.)
6. Як надходять з спійманої здобиччю леви-самці?
• Віддають самиці;
• їдять самі;
• віддають дітям.
(Леви не полюють самі. Їжу добувають левиці. Тільки леви-одинаки можуть самі полювати.)
7. Що покласти в годівницю:
• зяблику (різні насіння)',
• щеглу (насіння чортополоху і реп'яха);
• горобцю (крихти, крупу).
8. Покажіть на картинці:
• яструб-тетерев'ятник;
• вальдшнепа;
• глухаря.
9. Хто швидше всіх літає?
• Ластівка;
• орел;
• стриж (140 км/год). Додаткове запитання:
10. Як рятується від ворогів австралійська єхидна?
• Забирається на дерево;
• закопується в землю;
• пірнає у воду.

Запитання і завдання для третьої «трійки»:

1. Якщо дерева ростуть далеко від води, як роблять бобри, щоб доставити їх до оселі?
• Викопують рівчак і по ній переправляють дерево вплав;
• знайдуть інше дерево, що ближче;
• покличуть інших бобрів, щоб спільно притягти дерево.
2. Чий будинок, чиє житло саме міцне?
• Бобров;
• термітів;
• мурашок.
3. Лісові мешканці.
• Їдять єжи яблука? (Ні.)
• Коли лосі скидають свій «головний убір» - роги? (Взимку.)
• Яку птицю прозвали «крилатої кішкою»? (Сову.)
4. По закінченні якогось часу після народження білченята вперше починають гризти горіхи і шишки?
• На четвертий день;
• на п'ятий день;
• відразу ж.
5. Бліц-запитання:
• Де живуть маленькі кенгурята? (В сумці на животі мами.)
• Плавають чи мурахи? (Так, можуть переплисти річку.)
• Яке наземна тварина найбільша? (Слон.)
• Яка мавпа найбільша? (Горила.)
• Кого називають «морський щукою»? (Скрипка.)
• Інша назва чорного леопарда. (Пантера.)
6. Як надходить вовк, здобувши їжу?
• Їсть сам;
• годує вовчицю;
• віддає їжу дитинчатам.
7. Який жук носить назву:
• рогач? (Жук-олень.)
• дроворуб? (Жук-вусач.)
• гнойовик? (Скарабей; його ще називають жуком-барометром.)
8. Покажіть на картинці:
• пелікана;
• клеста;
• дрімлюги.
9. Найменший з журавлів - це:
• чорний;
• красавка;
• японський.
Додаткове запитання:
10. Які комахи бачать червоний колір?
• Бджоли;
• метелики;
• бабки.

Питання для фіналу.

1. В який час доби сплять кенгуру?
• Ввечері;
• днем;
• вночі.
2. Чи згодні ви з тим, що видра живиться рибою, мишами, жабами, раками? (Не їсть мишей, все її життя пов'язане з водою.)
3. Де найчастіше можна зустріти бабок?
• У лісі;
• поблизу водойми;
• у полі.
4. Хто частіше за всіх обідає?
• Пташенята ластівки (295 разів на добу);
• пташенята мухоловки (561 разів на добу);
• пташенята горихвістка (469 раз на добу).
5. Назвіть найбільшу птаха на Землі.
• Орел;
• страус;
• журавель.
6. Який з ведмедів найбільший?
• Білий;
• гімалайський;
• бурий.
7. Який хижий звір найсильніший?
• тигр;
• білий ведмідь;
• лев.
8. Назвіть звірка з найдорожчою шкуркою.
• Соболь;
• куниця;
• білка.
9. Яка птах живе довше за всіх?
• Гуска;
• ворон;
• качка-крижень.
10. Хто з дитинчат звірів народжується зрячим?
• Лисенята;
• зайченята;
• вовченята.
Додаткове запитання:
11. Уссурійський тигр полювати на кабана, оленя. А на тигра - хто? (Із звірів - ніхто.)

Питання для вболівальників.

1. Яка птах може шипіти як змія? (Крутиголовка, або вертиголовка.)
2. Доїть чи кіз дрімлюга? (Ні, ловить над стадом комах.)
3. Бувають білі тигри? (Так.)
4. Чи вміють тигри плавати? (Так.)
5. А бурі ведмеді? (Так.)
6. Чи Правда, що білі ведмежата народжуються в середині зими? (Так.)
7. Чи Правда, що новонароджений їжак вже колеться? (Ні.)
8. Чи Правда, що північні олені їдять гриби? (Так.)
9. Чи Правда, що живиться білка горіхами, жолудями, шишками, грибами, може з'їсти іноді яйця пташенят, комах? (Правда.)
10. Як ви вважаєте: зебра - це біле тварина з чорними смугами або чорне з білими? (Біле тварина з чорними смугами.
11. Молоко якої тварини жирне? (У кита - 50 % жиру, тоді як у корови - 3-4,5 %.)
12. Хто «бачить» вухами? (Кажан.)
13. Хто чує ногами? (Коник.)
14. Яка птиця любить пірнати в ополонку? (Оляпка.)
15. Яка птиця «гавкає»? (Самець білої куріпки.)
16. Хто однією ніздрею дихає? (Кашалот.)
17. Хто «співає» ногою? (Жаба.)
18. Яка птиця «співає» хвостом? (Бекас.)
19. У кого кожний день ростуть зуби? (У всіх гризунів.)
20. Є у комарів зуби? (Є, і немало - 22.)
21. Якій тварині поставлено два пам'ятника? (Жабі.)
22. Який палець і на яких лапах у бобра найважливіший? (Мізинець на передніх лапах.)
23. Чи Правда, що бурий ведмідь (не білий!) їсть рибу? (Так. Сам ловить лосося.)
24. Чи Правда, що кріт, що живе під землею, вийшовши назовні, гине? (Ні, з ним нічого не станеться: у кротів таке погане зір, що вони ледь розрізняють світло.)
25. Чи Правда, що касатки нападають навіть на великих китів? (Так.)
Підведення підсумків.
Виконання пісень про тварин (домашнє завдання «трійок»).




Сценарій свята Весни для молодших школярів (3-4 класів)


(Діти вільно стоять у залі. В руках - весняні квіти, зелені гілочки.)
Учень 1.
Де ти, сонечко, прокинься!
Де ти, шпачок, повернися!
Сипати сніг зима втомилася,
Кап-кап-кап! Весна настала!
Учень 2.
Іде матінка-Весна, відчиняй ворота!
Першим березень прийшов, білий сніг зійшов!
Учень 3. А за ним і квітень - відчинив вікно і двері!
Учень 4. А як прийшов травень - сонце в будинок запрошуй!
Учень 5.
Світлішає небо, тане сніг,
Ми вам розповімо про весну!
(Діти співають пісню про весну.)
Ведуча. Сьогодні на вулиці я зустріла горобця, він так зрадів і заспівав: «няв, Няв!» Що? Не так? А як співає пташка? Правильно, горобець цвірінькає. Воробей був сміливий і співав так.
(З'являється Воробей, співає.)
Воробей.
Гей, безкрилий людина!
У тебе дві ніжки!
Хоч і дуже ти великий,
Тебе їдять мошки!
А я маленький зовсім,
Зате сам я мошок їм!
Ведуча. Співав горобчик і випав з вікна, а кішка тут як тут! Давайте допоможемо воробышку врятуватися!
(Проводиться гра «Злови горобчика». Діти стають у коло, обирають «горобця», «кішку». «Горобець» в колі, «кішка» - за колом. Вона намагається вбігти в коло, зловити «горобця». Діти не пускають.)
Ведуча. Хлопці, яких птахів, вісників весни, ви знаєте? (Зяблик, грач і ін)
(Виходить Зяблик, на голові шапочка.)
Зяблик.
Самою ранньою весною
Співак заспіває лісовий.
Це зяблик виспівує
Про улюблений рідний край!
Зяблик перший дізнається,
Що весна-красна іде!
(Виходить Грач.)
Грач.
Всіх перелітних птахів черней,
Він чистить землю від черв'яків,
Уздовж по ріллі мчить навскач,
А зветься птах - грач!
Учень 1.
Готові шпаківні, можна селитися,
Готові будинки-терема!
Летіть, веселі птахи,
Скоріше займайте будинку!
(Проводяться ігри.)

«Займи будиночок»

Діти розбиваються на пари, беруться за руки - це будиночки. Група дітей - пташки, їх більше, ніж будиночків. Пташки літають. «Закапав дощик», пташки займають будиночки. Кому не вистачило будиночка, вибувають з гри, потім змінюються з дітьми - «будиночками».

«Воробей, чирикни!»

Одна дитина сидить на стільці спиною до дітей. Ведуча вибирає «горобця», що підходить ззаду до сидить, кладе руки на плечі. Той каже: «Горобець, чирикни!». «Горобець» цвірінькає: «Чик-чирик!» Сидить вгадує, хто це.
(Виконується пісня про птахів.)
Ведуча. А як же звірі зимували? Давайте, хлопці, будемо просити їх розповісти.
(Виходять Ведмідь, Заєць, Лисиця.)
Ведмідь.
Без турботи і тривоги
Спав ведмідь у своїй барлозі!
Раптом прокинувся клишоногий,
Чує - капає, от біда!
Виліз він і бачить - калюжа!
Тане сніг, прийшла весна!
3аяц.
Звірі в лісочку тремтіли взимку,
Нікуди було їм подітися!
Лисиця.
Скачуть від радості звірі -
Сонця так багато в квітні!
(Звірі виконують веселу польку. На мітлі влітає Баба-яга.)
Баба-яга. Расплясались! Зараз зберу з ваших облич посмішки, будете плакати! Покличу злий Хмару, вона вам покаже!
(Свистить. Плавно входить Хмара.)
Хмара.
Цей світ - мені лютий ворог!
Я Напущу темряву і морок!
Не люблю я у світі жити,
Та й вам не дам дружити!
(Вибігають «промінчики» з кольоровими стрічками, виконують танець. По закінченні музики виходить Сонечко.)
Сонечко.
Я променисте сонечко, Тепло і світло несу, Посмішки повертаю вам, І радість всім дарую! (Звучить музика Вівальді «Весна». Діти-промінчики, кружляючи в танці, виштовхують Бабу-ягу і Хмару з залу).
Учень 2.
Сонце світить та сміється,
А на землю дощик ллється!
Учень 3.
Дощик, дощик! Поливай!
Буде хліба коровай!
Учень 4.
Будуть булки, будуть пампушки,
Будуть смачні ватрушки!
(Виконується пісня про дощик. Виходить Сонечко: в руках великий, яскравий квітка, в ньому - частування.)
Сонечко.
Сонечко не хмуриться,
З вас не зводить очей,
Тому що Сонечку
Подобається у вас!
Прийміть частування!
Ведуча.
Спасибі, Сонечко!
Ми весну, хлопці, зустріли,
Танцювали і грали.
Нам з весною було весело,
І вона залишилася з нами!
Нагородження

Літературний ринг «Про дружбу, доброти та чуйності» для учнів 1-2 класів


Цілі: на матеріалах літературних творів розкрити значення дружби, доброти і чуйності в житті людей; розвивати у дітей почуття взаєморозуміння, підтримки; виховувати любов до художньої літератури.
Обладнання: заготовки уривків з літературних творів, таблиці та малюнки для оформлення кабінету, матеріал для оформлення казки, ножиці, клей, м'ячі для гри.
Хід заходу
(Звучить пісня «Справжній друг» (муз. Е. Крилатова, сл. М. Пляцковського). Діти заходять і сідають, розділившись на 2 групи.)
Педагог. Добрий день, хлопці! Ми сьогодні поговоримо з вами про дружбу, доброту і чуйність, тобто про ті людські якості, які допомагають людям знайти друзів, знайти взаєморозуміння, стати справжньою людиною. А щоб розмова вийшла цікавою, проведемо його у вигляді літературного рингу між двома групами.
Отже, літературний ринг починається! Кожній групі пропонується для читання текст. Підготуйте читання цього тексту і придумайте питання щодо нього для іншої групи.

Конкурс 1. «Тексти»

Найстрашніше
Вова ріс міцним і сильним хлопчиком. Всі боялися його. Та й як не боятися такого! Товаришів він бив. У дівчаток із рогатки стріляв. Дорослим пики будував. Собаці Гармату на хвіст наступав. Коту Мурзею вуса висмикував. Колючого їжачка під шафу заганяв. Навіть своєї бабусі грубив.
Нікого не боявся Вова. Нічого йому не страшно було. І цим він дуже пишався. Пишався, та недовго.
Настав такий день, коли хлопці не захотіли з ним грати. Залишили його - і все. Він до дівчаткам побіг. Але і дівчатка, навіть самі добрі, теж від нього відвернулися.
Кинувся тоді Вова до Гармату, а той на вулицю втік. Хотів Вова з котом Мурзеем пограти, а кіт на шафу забрався і недобрими зеленими очима дивиться на хлопчика. Сердиться.
Вирішив Вова з-під шафи їжачка виманити. Куди там! Їжачок давно в інший будинок перебрався жити.
Підійшов було Вова до бабусі. Ображена бабуся навіть очей не підняла на онука. Сидить старенька в куточку, в'яже панчоху так слізоньки втирає.
Настав найстрашніше з самого страшного, яке тільки буває на світі: Вова залишився один. Один-однісінький!
Автор: Е. Пермяк
Зразкові питання
- Був Вова насправді хоробрим, сміливим хлопчиком?
- Чому Вова залишився один на світі?
- Що Вова повинен зробити, щоб з ним грали хлопці, розмовляла бабуся?
Брат і молодша сестра
Санька і його молодша сестричка Варя йдуть з лісу. Набрали суниці, несуть в кузовках.
Моя бабуся подивилася і сміється:
- Що ж ти, Саня... Маленька Варя більше тебе набрала!
- Ще б! - відповідає Санька. - Їй нагинатися не треба, ось і набрала більше.
Знову йдуть Санька і Варя з лісу, тягнуть кошики з грибами маслюками.
- Що ж ти, Саня... - каже бабуся. - Маленька-то набрала більше!
- Ще б! - відповідає Санька. - Вона до землі ближче, ось і набрала.
В третій раз відправляються в ліс Варя й Санька. Малину збирати.
І я пішов разом з ними.
І раптом бачу, як Санька, непомітно від Вари, підсипає ягоди їй у кузов. Варя відвернеться, а він візьме і подсыпет...
Йдемо назад. У Вари ягід більше, у Санька - менше.
Зустрічається бабуся.
- Що ж ти, - каже, - Саня? Малина-високо росте!
- Високо, - погоджується Санька.
- Так тобі дотягнутися легше, а Варя більше набрала!
- Ще б! - відповідає Санька. - Варя у нас молодець, Варя у нас працівниця. За нею не угонишься!
Автор: Е. Шім
Зразкові питання
- Чому Санька непомітно для маленької Вари підклади - вал їй у кіш суницю, гриби, малину?
- Чи сподобалося тобі, як Санька ставиться до своєї маленької сестри? Чому?
Канавка
Дощ перестав. Хлопці вибігли на галявину, грають у м'яч. У селищі після дощу земля довго не просихає. Трава вся в бризках, краю канавки вологі, і вода в ній блищить. Хто переходить канавку, той неодмінно посковзнеться, за гілки ліщини схопиться і канавку сварить.
Вітя підкидає м'яч, але все бачить. Ось літня жінка пройшла з бідоном - мало не впала.
- А щоб тебе! - розсердилася вона на канавку. - Ось скільки молока пролила!
А ось дівчинка не втрималася, впала в глину руками. Витерла руки - сукня забруднила.
- Гидка канавища! - тупнула дівчинка ногою і втекла.
Чує Вітя, як лають його улюблену канавку. «А чим вона бридка? - думає він. - З неї птиці воду п'ють. Біля незабудки цвітуть. Скільки корабликів плавало в неї!»
Коли всі пішли, Вітя пішов у гай, набрав сухих гілок... зробив перехід.
Тепер можна було переходити спокійно.
Люди переходили. Ніхто не падав. Нікому не було слизько.
І ніхто не знав, хто зробив такий зручний перехід. Та це й неважливо!
Автор: Ст. Донникова
Зразкові питання
- Для кого постарався Вітя, коли зробив перехід через канавку?
- Важливо було для Віті, щоб люди дізналися про його хорошому вчинку?
До першого дощу
Таня і Маша були дуже дружні і завжди ходили в дитячий сад разом. То Маша заходила за Танею, Таня - за Машею. Один раз, коли дівчата йшли по вулиці, почався сильний дощ. Маша була в плаше, а Таня - в одному платті. Дівчатка побігли.
- Зніми свій плащ, ми накриймося разом! - крикнула на бігу Таня.
- Я не можу, я промокну! - нагнувши голову вниз з капюшоном, відповіла Маша.
У дитячому садку вихователька сказала:
- Як дивно, у Маші сухе плаття, а у тебе, Таню, зовсім мокре. Як же це сталося? Адже ви ж йшли разом?
- У Маші був плащ, а я йшла в одному платті, - сказала Таня.
- Так ви могли б сховатися одним плащем, - сказала вихователька і, глянувши на Машу, похитала головою. - Видно, ваша дружба до першого дощу!
Обидві дівчинки густо почервоніли: Маша за себе, а Таня за Машу.
Автор: Ст. Осеева
Зразкові питання
- Чому вихователька сказала дівчатам: «Ваша дружба до першого дощу»?
- Чому почервоніли Маша і Таня?
Дружба
Одного разу Вася виніс на подвір'я пожежну машину. Підбіг до Васі Сергійко.
- Ми - друзі! Пограємо разом у пожежників.
- Давай,-погодився Вася.
Сергій витягнув губи, прогудів і помчав по двору, тягнучи за собою на мотузочці машину.
- Пожежа! Пожежа! - кричить.
Підбігли інші хлопці.
- Ми теж пожежники!
Сергій затулив машину від хлопців.
- Я - Васін друг! І я один буду в його машину грати!
Хлопці образилися і пішли.
Надругое ранок Боря приніс у двір паровозі вагончиком. Підбіг до нього Сергій.
- Я - твій друг! Ми - друзі! Пограємо разом у машиністів.
- Давай, - погодився Борис.
Стали вони у машиністів грати. Прийшов Вася.
- І мене прийміть.
- Не приймемо, - сказав Сергійко.
- Чому? - здивувався Вася. - Ти ж мій друг. Ти вчора говорив!
Вчора, - сказав Сергійко. - Вчора у тебе пожежна машина була. А сьогодні у Борі паровоз з вагонами. Сьогодні я з ним дружу!
Автор: І. Туричин
Зразкові питання
- Чому Сергійко спочатку назвав своїм другом Васю, а потім Борю?
- Чи можна назвати Сергія справжнім другом?
Запрошую представників від груп прочитати текст і визначити
питання, які вони підготували для суперників. А результати відповідей пропоную оцінювати оплесками протилежної команди. Якщо відповідь глибокий, повний, змістовний, ляскаємо, високо піднявши руки, якщо відповідь не дуже сподобався, ляскаємо перед собою. Якщо є бажання доповнити відповідь, підніміть руку.
Прослухавши та проаналізувавши розповіді, ви зрозуміли, як важливо бути справедливими, чесними, добрими по відношенню до оточуючих, вчасно прийти на допомогу.

Конкурс 2. «Ти серед друзів»

Пограємо в гру «Передай м'яч». Гравці повинні передавати м'яч своєму сусідові ліктями, при цьому намагатися не впустити і як можна швидше передати від першого до останнього учаснику і назад.
Гра «Хто це?». Необхідно вибрати собі партнера з іншої команди, не називаючи його імені, а тільки перераховуючи його людські якості і деякі зовнішні ознаки. Наприклад: «Це хлопчик. Він допитливий, дуже веселий, великий друг Васі і Колі. У нього костюм синього кольору». З цим партнером потрібно пронести м'яч в інший кінець кабінету, затиснувши його плечима.

Конкурс 3. «Складання казки»

Це добре бій покаже, наскільки важливо вміти слухати своїх товаришів, підтримувати один одного, працювати дружно, згуртовано, який результат може дати взаєморозуміння. Перед вами картинки, які стануть фрагментами казки, складеної разом. Треба їх вирізати і перетворити в деталі аплікації - ілюстрації казки, яка буде на цьому аркуші ватману. У кожного своя картинка. Ви використовуєте її тоді, коли забажаєте. Отже, я почну, а ви продовжите.
На небі з'явилася величезна чорна хмара. Вона закрила собою сонечко, сказавши йому: «Іди! Сьогодні мій день! Бачиш, нікого нема на вулиці. Всі діти сьогодні вдома сидять і гуляти не будуть, тому що я не люблю дитячий сміх, не люблю дружні ігри!» І хмара розвалилася на небосхилі, стала милуватися нудною картиною...
(Вчитель прикріплює на аркуш ватману чорну хмару. У дітей картинки: дерево, діти з велосипедом, з м'ячем, із скакалкою; веселка, пташка, сонечко і т. п. Продовження казки може бути будь-яким, як це захочуть зробити діти. Головне, що у складанні казки беруть участь обидві команди разом. Вони по черзі виходять до ватману, пропонують своє продовження і приклеюють свій фрагмент.)

Підведення підсумків

Підійшов до кінця літературний ринг. Подумайте і дайте відповідь на запитання.
1. Чому сьогодні немає переможців і переможених?
2. Дійсно важливо, щоб людина мала добротою, чуйністю, чутливістю, умів дружити?
3. У чому це проявилося на сьогоднішньому занятті?

Немає коментарів:

Дописати коментар